rady Ajurvedskeho majstra

06.08.2011 19:08

"Get your beauty rest!"
Objavte krásu, zdravie aj šťastie!


Vážené čitateľky,citatelia

v tomto článku sa dočítate o radách Ájurvédskeho majstra týkajúcich sa filozofie života zameranej na aspekty duševnej a telesnej krásy, zdravia a šťastia.

Majster hovorí:

Krása je jedným z pilierov zdravia a šťastie je stav mysle, kedy je človek emocionálne pozitívne naladený.

Ako to dosiahnuť ?

Šťastie dosiahneme veľmi jednoducho, ak máme v svojej životnej filozofie altruizmus (pomoc druhým). Sme šťastní, ak robíme šťastnými druhých.

Čo podľa Vás znamená krása?

Krása je hračkou prírody. Každý mladý človek je krásny, krásou starších ľudí je však ich osobné čaro, vychádzajúce z ich konania, životnej filozofie, verbálnej a neverbálnej komunikácie. Ak sa chce človek stať krásnym, nemusí podstupovať plastické operácie, nemusí sa mučiť prísnymi diétami, ale pracovať na sebe systematicky.

Nebuďte vystresovaná žena, ktorá sa snaží, aby všetko bolo perfektné a dokonalé, ale vyzbrojte sa zdravou životnou filozofiou, veďte zdravý sexuálny život, určte si rebríček hodnôt, nájdite samu seba, relaxujte.

Ak Vás sprevádzajú pocity menejcennosti, obavy, strach alebo slabá vôľa niečo zmeniť, tak na sebe pracujte získavaním vedomostí a správnych informácií, ako sa týchto nesvárov zbaviť.

Ako môžete poradiť našim čitateľkám, ktoré chcú schudnúť?

Všeobecné informácie a diéty sú mnohokrát škodlivé. Nie je možné, aby každému vyhovovalo to isté, ale pokúsim sa načrtnúť základné piliere:

- Očista mysle

- Vonkajší vzhľad

- Krása a kozmetika

- Cvičenie a tanec

- Očista tela

- Zmena jedálnička

- Diéta (správne stravovanie)

Správne stravovanie (strava primeraná veku a zdravotnému stavu) je až posledným krokom pri snahe schudnúť. Pri nesprávnych postupoch a diét sa dostavuje takzvaný jojo efekt, čo ešte viac prehlbuje slabosť vôle, neistotu a strach. Preto je potrebné absolvovať nasledujúce mentálne cvičenia:

Mentálne cvičenie na dosiahnutie želaného efektu

Pozostáva zo siedmich krokov. Každý deň si opakujte jeden krok po dobu celého mesiaca, kým sa Vám nedostane do podvedomia.

Krok prvý

Odhodlanie

Začínam novy život

- Hľadám samu seba, hľadám vlastnú identitu. Kto vlastne som?

- Nie som sexi ani nádherná. Vyzerám ako „prirodzené dievča“, som pokorná.

- Som sebavedomá, asertívna.

- Dnes mám dvere príležitostí otvorené.

- Nebojím sa nikoho a ničoho.

- Od teraz začínam vnímať svojich priateľov bez predsudkov a závisti.

- Moje vízie budú bezcenné, ak za nimi nebudú stáť moje činy.

- Som rozhodnutá konať včas a nič neodkladať na zajtra.

- Prítomnosť je to, čo mám. Druhú šancu už možno nikdy nedostanem.

Krok druhý

Prekonanie prekážok

Organizujem svoj čas

- Na to, aby som mohla organizovať svoj čas, si potrebujem určiť rebríček hodnôt.

- Osvojím si dobré zvyky, lebo sú kľúčom ku každému úspechu.

- Som disciplinovaná.

- Som cieľavedomá, čo si zaumienim, to aj urobím, a inej cesty nejestvuje.

- Budem čeliť problémom a hľadať optimálne riešenia, ale vždy si dám pozor, aby neboli sebecké.

- Som poriadkumilovná – budem upratovať v špajze aj v chladničke.

- Nájdem si čas navariť pre seba ale aj pre svojich priateľov, aby ochutnali dobroty, ktoré viem pripraviť .

- Pokoj v mysli a harmónia stonásobne zvyšuje moju výkonnosť.

- Vždy sa budem snažiť, aby som zdokonalila svoje dennodenné činnosti a tak ich držala aktuálne.

Krok tretí

Všetko, čo robím, robím s láskou

- Láska v srdci prináša mier, láskou sa otvárajú srdcia, ale aj ako štíť odráža láska šípy nenávisti a hnevu druhých. Preto sa naučím milovať.

- Naučím sa vnímať problémy druhých a tým stanem empatickou.

- Začnem sa venovať charite, pomáhať s láskou tým, ktorí sú odkázaní na pomoc ostatných.

Krok štvrtý

Vytrvám, pokiaľ neuspejem

- Som silná, mám silnú vôľu, lebo telesná a duševná zdržanlivosť je cnosť, ktorú sa treba naučiť.

- Naučím sa umeniu trpezlivosti, pretože príroda nerobí nič rýchlo.

- "Ja to nedokážem" raz a navždy vyčiarknem zo svojho slovníka.

- Budem živiť svoju myseľ, aby bola odolná voči mojim neúspechom, beznádeji, neschopnosti, a moje telo, aby odolalo vplyvom dažďa, vetra a slnka.

Krok piaty

Vnímanie jedla v zdravom životnom štýle

- Naučím sa, aký vplyv majú jedlá na moje telo.

- Moje jedlo bude pestré, budem vnímať obsahovú zložku jedál.

- Nebudem nikdy hladovať, ale ani sa prejedať.

- Budem jesť 5-krát denne v malých dávkach.

- Jedlo pripravím tak, aby potešilo moje zmysly.

Krok šiesty

Formovanie postavy

- Cvičenie – dnes robím niečo pre svoje telo, aby som sa dostala do harmónie s mojou mysľou.

- Vytvarujem si postavu a zbavím sa nepríjemných zdravotných problémov.

- Spánok podporuje správne formovanie mojej osobnosti, ale aj postavy.

- Tekutiny – správny pitný režim pozitívne ovplyvňuje moju myseľ a telo.

Krok siedmy

Správne stravovanie

- Teraz som pripravená podstúpiť aj redukčnú diétu

- Diéta - len po porade s Ájurvédskym majstrom

V závere treba spomenúť, že vynechanie postupnosti jednotlivých krokov môže byť ďalšou zlou skúsenosťou s držaním diéty a brzdou v dosiahnutí ušľachtilých životných cieľov.

Javaš – Ájurvédsky majster